dimecres, 6 d’abril del 2011

Una curiositat.

El combustible basat en hidrogen més a prop, CELLA ENERGY:

Tant la indústria del transport com el món en general esperen que el combustible basat en hidrogen adquireixi una entitat tangible, en la qual es pugui gaudir de preus econòmics, superar les barreres polítiques i socials que propicia el petroli i començar una nova etapa energètica de la qual fins al medi ambient es beneficiï. Cella Energy està posant el seu granit de sorra, ja que fa unes setmanes va guanyar un concurs presentant un prototip d'emmagatzematge d'hidrogen de baix cost, que pot fer progressar bastant el desenvolupament de combustible basat en hidrogen.
La baralla entre quin model de combustible liderarà el canvi de paradigma té contendents forts, el combustible basat en hidrogen és un somni que la ciència manté vigent i pel qual molts laboratoris s'estan arrencant la cabellera per fer-se amb la tecnologia adequada i tornar-se com els pioners d'una revolució energètica sense precedents. Diem això donat l'estat de deterioració de l'ambient, les economies depenents dels vaivens dels barrils de *petroleo i les guerres que en el seu nom destrueixen a la humanitat. Davant això, els obstacles perquè l'hidrogen es torni viable són innombrables, i un d'ells és el de la conservació a baix cost, ja que es requereixen cilindres d'alta pressió i sistemes per refredar-ho i mantenir-ho emmagatzemat, que per la seva envergadura i elevats preus ho fan inviable per al consum en massa.
Amb això en ment, el laboratori britànic Cella Energy acaba de guanyar un concurs d'idees innovadores patrocinat per Shell on presento una tecnologia que permet emmagatzemar hidrogen en petits i barats recipients, apropant la possibilitat de massificació del combustible sintètic basat en hidrogen. Aquesta tecnologia està basada en hidrurs complexos integrats a través de nanotecnologia i microesferes, que en ser elevats a la temperatura adequada, produeixen l'energia suficient per donar funcionament a cotxes i altres vehicles.
La sorpresa i el principal motiu de la presentació va ser que aquest tipus de tecnologia basada en hidrogen podrà ser compatible amb els motors actuals dels vehicles sense requerir de reformes, la qual cosa li donaria la tan buscada universalitat. A això cal sumar-li, o millor dit, restar-li costos, ja que el transport és més segur i estable, tornant-se una possibilitat real la càrrega d'aquest tipus de combustible basat en hidrogen en estacions de servei convencionals. Fins i tot barrejant-se amb la pròpia gasolina basada en petroli. El preu, en aquest cas es reduiria al que avui dia podríem traduir a 50 cèntims d'euro el litre.
La tecnologia utilitzada per Cella Energy en el Rutherford Appleton Laboratory permetria a més, que les emissions de CO2 es reduïssin a zero en els vehicles més contaminants, ja que aquest tipus d'energies en creació són netes íntegrament i contribueixen a mantenir les regulacions de contaminació vigents en la Unió Europea i en la resta dels països desenvolupats. Caldrà estar atents a com segueix la història de *Cella *Energy i aquest gran pas en matèria d'energia que, de sortir bé, portarà grans repercussions a nivell global.

font: Neoteo.